Skolereglement

Sola Trafikkskole har som mål å tilrettelegge undervisningen slik at veien til målet blir mest mulig effektiv.

For å nå dette målet er det viktig at du setter deg inn i skolereglementet og spesielt legger merke til:

Undervisningstid:

Dato og tid for kjøretime blir sendt til deg på sms. Oppmøte er på Sola Trafikkskole om ikke annet er avtalt. Du vil få en påminnelse på sms ettermiddagen før kjøretimen.

Søknad om førerkort:

Eleven søker om førerkort på: www.vegvesen.no , du søker om nytt førerkort eller utvidelse av førerkort.

Søknad om teoriprøve og førerprøve:

Det er elevens ansvar å søke om tid for teoriprøve og førerprøve på www.vegvesen.no

(Husk at eventuell optikerattest eller helseattest må leveres til Vegvesen og teoriprøve må være bestått, før du kan bestille Førerprøve.)

NB. Tid for bestilling av praktisk prøve må avtales med din lærer .  Vi kan ikke garantere at du vil bli ferdig med opplæring i tide og ledig bil om dette ikke følges.

HUSK!  Om du bestiller oppkjøring selv må du gi beskjed til oss på mail: post@solatrafikkskole.no om dato og tid.

Fullmakt: Du kan gi fullmakt til oss slik at vi kan bestille Førerprøve til deg på Vegvesen. Gå til: Vegvesen.no, logg inn på DinSide med Bankid. Gå til Førerkort og BestillOppkjøring

Betaling:

Kjøretimer betales for hver kjøretime. All kreditt må være innbetalt til kjøreskolen senest en uke før eleven avlegger førerprøven.

Dersom dette ikke blir gjort, utgår førerprøven.

Avbestilling:

Avbestilling av kjøretime må skje senest virkedagen før, før kl 1200.

Kurs med varighet mer enn 3 timer og førerprøve må avbestilles

senest 3 virkedager i forveien før kl 1200.

Avtalt opplæring som ikke blir avbestilt i riktig tid må betales.

Ta kontakt

Åpningstider

Mandag 0800-1600
Tirsdag 0800-1600